so yong kim

Sóhajok hídjaLa Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát…

SörČeské Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is…

Sóstókáli templomromEltűnt Árpád-kori falu 15 - Sóstókál falu

A koordináta a Sóstókáli templomromé, azonban párszázméteres közelségében van egy másik rom, egy középkori Pusztapalotáé. Sóstókál falu maradványai még fellelhetők a bozótok, facsoportok alatt. Érdemes megemlíteni az út másik oldalán elhelyezkedő Kornyi-tavat is…

SoriaSpanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke”…

Agios SostisZakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi…

Kímai kertMünchen, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam…

SotograndeSotogrande

Dél-Spanyolország látványosságaihoz ez a magántulajdonban levő lakópark is hozzátartozik. 28 km-re található Gibraltártól és 20 négyzetkilométeren terük el. Itt találhatóak Európa legdrágább ingatlanjai, itt van a „nyári” lakása, nyaralója…

Santa maria sopra minervaPiazza della Minerva - Roma

A Piazza della Minerva középpontjában Bernini különös elefántszobra áll, hátán az Egyiptomból zsákmányolt obeliszkkel. A téren, a szobor mögött áll a: Santa Maria sopra Minerva. Róma…

SokacrévMohácsi busójárás - Sokacrév

A Busójárás Mohács messze földön híres és ismert látványos farsangja, karneválja. A Busójárás alapvetően a mohácsi sokacok (Mohács dél-szláv nemzetiségi - más eredet magyarázatok szerint illír (görög) - gyökerekkel rendelkező, a településsel…

SóbányaBerchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben…

Somogy megyeBalatonmáriafürdőről futás Fonyódra

Este bementünk Máriafürdőre kocsival, Peti kirakott én meg futhattam vissza 12 km-t a kempingbe. Az eleje még jól ment, csak a táj volt kissé unalmas, sokáig csak az volt, hogy egyik oldalt nyaralók, másikon fal, ami mögött megy a vonat. Aztán kezdtek fáradni a lábaim…

Somogy megyeBalatonszántódról futás Siófokra

Szántódra érve beestem a kocsiba, aztán átmentünk Siófokra az Aranypart kempingbe. Gyorsan bejelentkeztünk és összedobtuk a sátrat, hogy minél előbb fürödhessünk, csak közben elkezdett fújni a szél és hűvös is lett, de azért megmártóztunk pár percet, ha már szétizzadtam magam előtte a futás alatt…

Somogy megyeLelléről futás Balatonszemesre

A vízben szétvágta a talpamat egy kagyló, de akkor már csak 8 km volt hátra, 204 mögöttem, úgyhogy már nem tudott érdekelni semmi fájdalom, úgy voltam vele, hogy azt a kis maradékot féllábon is megcsinálom ha kell... A strandon ebédeltünk, aztán még egyet csobbantam…

Somogy megyeBalatonmáriafürdőről futás Fenékpusztáig

Ébresztőre keltünk, hogy fél hétkor el tudjunk indulni Máriafürdőről, ahonnan tegnap este futottam a kempingbe. Onnan most visszafele indultam Fenékpusztára, ahol előző nap délelőtt abbahagytam mert ott még maradt egy kis táv, amit futva nem tettem meg, csak kocsival jöttünk már előrébb…

Somogy megyeBalatonszárszóról futás Szántódra

A strandolás után jött Szántód, mint a következő cél. Útközben be is borult kicsit, amit eléggé tudtam értékelni olyan dél körül. Legalább mint ahogy egy wc-t is, de végül is a síneken átmászva tökéletesen megfelelt a bozót is. Peti elém jött volna rollerrel, de…

Somogy megyeFonyódról futás a kempingbe

Strandolás után bementünk Fonyódra ebédelni, aztán én visszafutottam a kempingbe. Tűző nap, forróság, de legalább csak 4 km volt. A legszebb szakasz volt, szinte végig közvetlen a Balaton parton futottam. Peti meg addig strandolt…

Somogy megyeFonyódról futás Lellére

Onnan indultam Fonyódon, ahonnan tegnap ebéd után visszafutottam a kempingbe, a cél pedig a lellei szabadstrand volt. Elég jól húzott a cél, főleg az első pár kilométeren a 31 fokban, dél körül minél hamarabb ott akartam lenni már a strandon…

Somogy megyeSiófokról futás a kempingbe

Reggel hétkor visszamentünk kocsival Siófokra, mert egy kis szakasz még kimaradt onnan, ahol tegnap este befejeztem meg a kemping közt, úgyhogy onnan futottam vissza a kempingbe, ahol várt a hideg inni meg a reggeli, amit szerzett közben a Peti. Beugrottam…

Polthári-soós vízi várHronsec (Garamszeg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos Budapest felől egyre csökkennek azok a helyek, amit egy nap alatt meg lehet látogatni. A mostani fotó szafarimra csak 3 helyet tudtam felfűzni, ezek közül az egyik legérdekesebb hely ez. Mindjárt három dologgal is büszkélkedik, még…

Győr-Moson-Sopron megyeGyőr, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ellátogattam Győrbe és ismét azt tapasztaltam, hogy a vidéki nagyvárosok sokkal jobb állapotban vannak, mint pld. Budapest (jelenleg Szombathely áll az első helyen nálam, de Győr előkelő helyezést érhetne el…

Somogy megyeSOMOGYVÁR, Történelmi emlékhely, Bencés Apátság romjai

Visszatértünk Somogyvárhoz, régebben voltunk itt, de akkor fényképezni nem sikerült. A táj gyönyörű. Sajnos a romok csak alapjaiban maradtak meg az utókornak, de így is jelentős, látványos. Az apátság mellett jó ötlet a kilátótorony, melyből…

SomlóDOBA, Somló vára

A vár keletkezésének ideje ismeretlen, de feltehetőleg a tatárjárás, tehát 1241-42. után épült mint királyi vár. Királyi vár 1370-ben is, amikor Ákos bán a várnagya, és…

Győr Sopron Moson megyeMosonmagyaróvár, SzG3

Mosonmagyaróváron többször átmentem már, elsősorban a határon időnként megjelenő tumultus miatt. Nagyon sokszor meg sem álltam, mivel nem sok látnivalót találtam. Azért két dolgot találtam itt: 1. a Hanság Múzeum 2. a Vár A várról már István király korában is…

Hrad sovinecJiříkov, Hrad Sovinec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sovinec vára az egyik legnagyobb kastélykomplexum Csehországban. Eléggé zaklatott volt a történelme, amit még mostanra sem hevert ki teljesen. Az 1500-as évek végéig cseh tulajdonban volt, attól kezdve elfoglalták a svédek, a teuton lovagok, stb…

SognFjord válogatás

A fjordok között utazni igen érdekes. Ezeket a hegyek között levő képződményeket a jégkorszakban megfagyott víz és a gleccser mozgása alakította ki. A mai napig rengeteg gleccser van erre, de sajnos egyre kevesebb. Talán a leghosszabb a 72 km…

Sóhajok hídjaVelence

Itt már nagyon sokat voltam, nyaralni is és munka miatt is. Legutóbb kikapcsolódni jöttünk. mindig jó itt a kis utcákban sétálni. Könnyen el lehet tévedni, de aki követi a táblákat az sose fog. Ezt mindenki elérheti szerintem, 700 km Magyarországról…

Somogy megyeEltűnt Árpád-kori falu 38 - Csopak

Somogyvámos határában, a mai Ihász-dűlőnek nevezett részen áll a Puszta-torony nevű épület, amely romos állapotában is egyedi és gyönyörű. Helyén egy kisebb, félköríves szentélyű kápolna állt, amely a XII. században épülhetett. Döngölt agyagba…

Oszd meg ezt a keresést: so yong kim